loading...
درب زیر سقفی
javad ganji بازدید : 76 سه شنبه 28 تیر 1401 نظرات (0)

ارز پاندی ایکس (Pundi X) با نماد PUNDIX یکی از رمزارزهای نسبتا جدید است که مورد توجه کاربران قرار دارد. شبکه بلاکچینی که این رمزارز در آن ایجاد شده، یعنی شبکه پاندی ایکس در دنیای واقعی قابل‌ استفاده است.

در این مطلب قصد داریم ببینیم شبکه پاندی ایکس چیست و چگونه کار می‌کند، وجه تمایز آن با سایر شبکه‌های بلاکچین چیست. همچنین به این سؤال پاسخ خواهیم داد که آیا خرید کریپتوکارنسی پاندی ایکس سرمایه‌گذاری خوبی است یا نه و چگونه می‌توان آن را خرید.

شبکه پاندی ایکس چیست؟

رمز ارز پاندی ایکس چیست؟

شبکه پاندی ایکس یک پلتفرم بلاکچین محسوب می‌شود که با هدف تجاری‌سازی استفاده از ارزهای دیجیتالی ایجاد شده است. هدف اصلی از ایجاد این شبکه ایجاد راه‌حلی است تا دیگر استفاده از رمزارزها آن‌ها به خرید و فروش آن‌ها به صورت محدود و آن‌هم تنها در صرافی‌های ارز دیجیتالی محدود نشود و بتوان از آن‌ها در زندگی واقعی نیز استفاده کرد.

پاندی ایکس برای برطرف کردن کاستی‌های بسیاری از شبکه‌های بلاکچین رمزارزها با هدف امکان‌پذیر کردن استفاده از آن‌ها در زندگی واقعی و گسترش استفاده از آن‌ها، راه‌حل مناسبی ارائه کرده است. پاندی ایکس یک پلتفرم متن‌باز قابل‌استفاده برای عموم مردم با ویژگی‌های سهل‌الاستفاده محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های خاص این پلتفرم پشتیبانی از یک دستگاه پوز بدون تماس سیار به نام «ایکس‌پوز» (XPOS) است که با بهره‌مندی از آن می‌توان از رمزارزها برای پرداخت آنی در فروشگاه‌ها استفاده کرد. این پلتفرم دارای یک توکن اختصاصی به نام ارز پاندی ایکس است که استفاده از شبکه پاندی ایکس را امکان‌پذیر و از اقتصاد آن نیز پشتیبانی می‌کند.

پاندی ایکس برای امکان‌پذیر کردن استفاده از رمزارزها برای پرداخت آنی و گسترش استفاده از آن‌ها علاوه بر استفاده از ایکس پوز، از یک کارت هوشمند بدون تماس به نام «ایکس‌پس» (XPASS) و یک کیف پول ارز دیجیتالی (والت) نرم‌افزاری به نام «ایکس‌والت« (XWallet) نیز استفاده می‌کند (این کیف پول در قالب یک اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS عرضه شده است)؛ بنابراین می‌توان گقت پاندی ایکس در زمینه طراحی و ایجاد سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای لازم برای بهره‌مندی از خدمات شبکه بلاکچین نیز فعالیت می‌کند و یکی از پیشتازان این حوزه نیز محسوب می‌شود. ایکس‌پوز، ایکس‌پس و ایکس‌والت، هر سه با بهره‌مندی از خدمات شبکه پاندی ایکس و معماری آن قابل‌استفاده هستند.

دستگاه پوز ایکس پوزدستگاه پوز ایکس پوز

ایکس‌پس و ایکس‌والت هر دو توسط شرکت پاندی ایکس لب پرایوت لیمیتت (Pundi X Labs Private Limited) توسعه و ایجاد شده است. ایکس‌پس برای کاربران مبتدی طراحی شده است تا با استفاده از آن بتوانند پرداخت‌های آنی را با رمزارز های‌ خود انجام دهند.

کارت‌های ایکس‌پس درست مانند کارت‌های بانکی عمل می‌کند و برای افراد صاحب رمزارز های مختلف ایجاد می‌شود. افرادی که کریپتوکارنسی دارند می‌توانند با کشیدن این کارت‌ در دستگاه‌های ایکس‌پوز درست مانند زمان خرید و پرداخت آنی با کارت‌های بانکی متداول عضو شبکه شتاب، پرداخت آنی را انجام دهند.

کیف پول ارز دیجیتال ایکس والتکیف پول ارز دیجیتال ایکس‌والت

در مورد ایکس‌والت هم باید بگوییم که این کیف پول علاوه بر پشتیبانی از پاندی ایکس از چند رمزارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

بنیان‌گذاران پاندی ایکس چه کسانی هستند؟ تاریخچه پاندی ایکس

پاندی ایکس در سال ۲۰۱۷ توسط «زک چیا» (Zac Cheah)، «دنی لیم» (Danny Lim) و «پیت هانگ» (Pitt Huang) در جاکارتا بنیان‌گذاری شد. این شبکه و رمزارز اختصاصی آن با هدف برطرف کردن معایب بیت کوین و امکان پرداخت آنی با استفاده از رمز ارزها از طریق دستگاه‌های ایکس‌پوز ایجاد شد.

شرکت پشتیبان شبکه پاندی ایکس و اعضای تیم کاری آن در ابتدای روش پرداختی مبتنی بر اسکن کد QR را ایجاد کردند که استفاده از آن از طریق اپلیکیشنی به نام پاندی پاندی (Pundi-Pundi app) امکان‌پذیر بود.

کارت اعتباری ایکس پسکارت اعتباری ایکس‌پس

این افراد در قدم بعدی مناسب‌سازی استانداردهای مرتبط با بخش مالی غیرمتمرکز خود را هدف آینده و چشم‌انداز خود قرار دادند. دفتر مرکزی شرکت پاندی ایکس در جاکارتا واقع شده است؛ البته بهره‌مندی از خدمات شبکه پاندی ایکس هیچ محدودیتی ندارد و راه‌حل‌های کاربردی برای امکان‌پذیرشدن استفاده از روش‌های پرداختی مبتنی بر رمزارز در سراسر جهان ارائه می‌دهد. شرکت پاندی ایکس مصمم است در آینده شبکه خود را به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارائه‌دهنده سرویس پرداخت آنی با رمزارزها با استفاده از دستگاه پوز تبدیل کند.

چه چیزی پاندی ایکس را منحصربه‌فرد کرده است؟

پاندی ایکس قصد دارد امکان پرداخت آنی با رمزارز از طریق دستگاه پوز را با استفاده از مدل منحصربه‌فرد با بهره‌مندی از ایکس‌پوز، ایکس‌پس و ایکس‌والت که در حقیقت اکوسیستم پاندی ایکس را تشکیل می‌دهند، فراهم کند. اجزای تشکیل‌دهنده اکوسیستم پاندی ایکس می‌توانند بهره‌مندی از روشی ساده برای انجام پرداخت‌ها با استفاده از رمزارزها در سناریوهای پرداختی مختلف را امکان‌پذیر کنند.

پاندی ایکس در حال حاضر برای امکان‌پذیر کردن پرداخت‌ آنی با استفاده از رمزارزها، دستگاه‌های ایکس‌پوز را در بیش از ۲۰ کشور توزیع کرده است؛ البته این دستگاه‌ها چندان به توسعه پاندی ایکس کمک نمی‌کنند؛ اما در مقابل از پرداخت‌های آنی و همچنین از رمزارز های مختلف ایجاد شده بر پایه فناوری بلاک چین ازجمله بیت کوین پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین می‌توانند استفاده گسترده از رمزارزها در پرداخت‌های متداول را به‌راحتی امکان‌پذیر کنند. این دستگاه‌های پوز می‌توانند امکان بهره‌مندی از سرویس پرداخت آنی را که یکی از خدمات بانکی پایه محسوب می‌شود، نیز برای شهروندان کشورهای درحال‌توسعه فراهم کنند.

چه چیزی به پاندی ایکس ارزش داده است؟

ارزش بازار پاندی ایکس دائماً در حال نوسان است؛ دلیل این موضوع تا حدودی نوسان در بازار رمزارز و تعدادی از فاکتورهای خاص است که می‌توانند قیمت رمزارزهای مختلف را تحت تأثیر قرار دهند. سایر فاکتورهای تأثیرگذار روی ارزش پاندی ایکس شامل ظرفیت فنی، فناوری، قابل‌استفاده‌بودن رمزارزها در موارد و موقعیت‌های مختلف و موارد استفاده از آن‌ها اشاره کرد.

پاندی ایکس با هدف امکان‌پذیر کردن پرداخت‌ها با بهره‌مندی از رمزارزها و گسترش استفاده از آن‌ها و همچنین توسعه دستگاه‌های مرتبط با بلاکچین با هدف استفاده از دارایی‌های دیجیتالی در دنیای واقعی و فیزیکی اقتصاد ایجاد شد.

اقتصاد گسترده‌تر و عوامل دیگری مثل تغییر جهت قیمت‌ها به‌گونه‌ای که توجه افراد را به خود جلب کنند و سرخط خبرها شوند، ارتقاها، آپدیت‌ها، توسعه‌ها، میزان استفاده از محصولات، مشارکت‌ها و ادغام‌ها و همچنین سایر اخبار و رویدادهای مهم نیز می‌توانند ارزش پاندیکس را تحت تاثیر قرار دهند.

منبع : https://digiato.com/article/2022/07/18/everything-about-pundi-x-cryptocurrency

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 922
  • بازدید کلی : 4,549