loading...
درب زیر سقفی
javad ganji بازدید : 93 سه شنبه 28 تیر 1401 نظرات (0)

براساس اعلام متا، عینک هوشمند Ray-Ban Stories اکنون با پشتیبانی از واتس‌اپ، امکان ارسال پیام و برقراری تماس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

عینک هوشمند Ray-Ban Stories متا که شهریورماه سال گذشته معرفی شد، اکنون از اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند از طریق عینک خود با دیگران تماس بگیرند، برای آن‌ها پیام ارسال کنند و حتی به پیام‌های صوتی گوش دهند.

ارسال پیام و برقراری تماس با عینک هوشمند متا

عینک هوشمند

با وجود این به‌روزرسانی جدید، کاربران می‌توانند با استفاده از برخی دستورات صوتی مانند «Hey Facebook, send a message to…» یا «Hey Facebook, call…» از طریق واتس‌اپ با مخاطبان خود تماس بگیرند یا پیام ارسال کنند. همچنین هنگامی که پیام جدیدی برای کاربران ارسال می‌شود، عینک به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد کرد. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا ضمن اعلام این قابلیت، گفت کاربران عینک هوشمند به‌زودی قادر خواهند بود تا به صورت مستقیم، به پیام‌های واتس‌اپ و مسنجر فیسبوک از طریق دستورات صوتی پاسخ بدهند.

 
 

متا همچنین خاطرنشان کرد که پیام‌ها و تماس‌های شخصی کاربران به صورت خودکار رمزگذاری می‌شود، به این معنی که این شرکت، اپلیکیشن واتس‌اپ یا سایر شرکت‌های شخص ثالث نمی‌توانند آن‌ها را بخوانند یا گوش دهند. این شرکت همچنین قصد دارد در سال جاری پشتیبانی از واتس‌اپ و مسنجر را برای کاربران فرانسوی و ایتالیایی زبان Ray-Ban Stories نیز فعال کند.

عینک هوشمند

قابلیت جدید عینک‌ هوشمند متا که در فروردین ماه گزارشی درباره آن منتشر شده بود، باعث می‌شود تا عینک‌ هوشمند Ray-Ban Stories فیسبوک بیشتر به اکوسیستم متا نزدیک شود. همچنین اخیرا اسکرین شات‌هایی از نحوه اتصال عینک هوشمند Ray-Ban Stories به واتس‌اپ منتشر شده بود که از این قابلیت خبر می‌داد.

 
 

متا عینک هوشمند Ray-Ban Stories خود را اولین بار در سپتامبر 2021 با همکاری غول عینک‌سازی EssilorLuxottica معرفی کرد. کاربران با وجود دو دوربین 5 مگاپیکسلی این عینک قادر خواهند بود تا عکس و فیلم ضبط کنند و از طریق اسپیکرهای داخلی آن به موسیقی گوش دهند یا با دیگران تماس بگیرند. با این حال، ویژگی‌های عینک‌ هوشمند فیسبوک و به‌ویژه دوربین‌های آن، نگرانی‌هایی را به همراه داشته است.

منبع :

https://digiato.com/article/2022/07/14/meta-hands-free-features-ray-ban-stories-whatsapp

javad ganji بازدید : 56 سه شنبه 28 تیر 1401 نظرات (0)

آیفون‌ها همیشه به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند دنیا در زمینه دوربین شناخته شده‌اند. در حقیقت بخش بزرگی از زمانی که گوشی‌های اپل در بازار حضور داشته‌اند، یا بهترین دوربین را داشته‌اند یا در جمع بهترین‌ها بوده‌اند. حالا که فاصله نسبتا کوتاهی تا معرفی آیفون 14 داریم، می‌خواهیم نگاهی به فناوری دوربین آیفون ها در یک دهه اخیر یعنی از آیفون 5 در سال 2012 تا به امروز داشته باشیم.

 

اپل معمولا روی رزولوشن دوربین‌هایش تمرکز نمی‌کند و بجای بازی با اعداد، کیفیت آن‌ها را بهبود می‌دهد و به همین دلیل دوربین‌های 64 یا 108 مگاپیکسلی روی آیفون‌ها نمی‌بینیم، البته شاید امسال این رویکرد تغییر کند و آیفون 14 پرو و پرو مکس دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی داشته باشند. اما دوربین آیفون ها در یک دهه اخیر چه تغییراتی داشته‌اند؟

دوربین آیفون ها در یک دهه اخیر

اگر جداول و نمودارهای موجود در این زمینه را مدنظر قرار دهیم، نخستین نکته چشمگیر این است که دوربین آیفون در بخش رزولوشن پیشرفت چندانی نداشته‌اند. آیفون 4 دوربینی 5 مگاپیکسلی داشت و مدل 4s آن را با یک نسخه 8 مگاپیکسلی جایگزین کرد.

 
 
 

رزولوشن مذکور چند سال بی‌تغییر باقی ماند تا اینکه سال 2015 با یک دوربین 12 مگاپیکسلی بروزرسانی شد و از آن زمان تاکنون همچنان تغییری در آن صورت نگرفته است. این امر شامل دوربین‌های تله‌فوتو و اولترا واید هم می‌شود که به مرور به گوشی‌های اپل افزوده شدند. امروزه حتی دوربین سلفی آیفون‌ها نیز 12 مگاپیکسلی است.

البته بنابر گمانه‌زنی‌های متعدد، انتظار می‌رود اپل امسال سرانجام رزولوشن دوربین گوشی‌هایش را افزایش دهد که در این زمینه بیشتر شبیه محصولات اندرویدی شود، هرچند تضمینی وجود ندارد که رزولوشن بالاتر به معنای کیفیت بهتر باشد. احتمال دارد مدل‌های پرو آیفون 14 به دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز شوند اما کاربران مدل‌های پایه همچنان باید با دوربین‌های 12 مگاپیکسلی سر کنند.

 
 

اگر دوباره سر بحث رزولوشن بازگردیم، باید به این نکته هم اشاره کنیم که تراشه‌های سری A اپل از قدرت بالایی برخوردارند اما تاکنون هیچ آیفونی امکان فیلمبرداری 8K را برای کاربران فراهم نکرده. علت این امر به محدودیت حسگرها برمی‌گردد زیرا رزولوشن 12 مگاپیکسلی قادر به چنین کاری نیست.

همچنین در خصوص تفاوت میان نسخه‌های پایه یا استاندارد با مدل‌های پرو و پلاس باید گفت که رویه مذکور با عرضه آیفون 6 آغاز شد. در این نسل تنها مدل پلاس بود که از لرزشگیر اپتیکال یا OIS پشتیبانی می‌کرد و این روال در 6s و 6s پلاس نیز به همین شکل ادامه یافت.

خصوصیات پیشرفته‌تری از این دست معمولا بعد از گذشت یکی دو سال به مدل‌های پایه می‌رسند و برای مثال آیفون 7 نخستین مدل پایه با پشتیبانی از OIS بود. همچنین اپل سال 2020 لرزشگیر «سنسور شیفت» را به شکل انحصاری برای آیفون 12 پرو مکس معرفی کرد اما فناوری مذکور بعدا در تمامی مدل‌های آیفون 13 مورد استفاده قرار گرفت، هرچند که مدل‌های پرو همچنان دوربین‌های پیشرفته‌تر با سنسورهای بزرگتر دارند.

در پایان با درنظر داشتن تمامی این موارد باید گفت شایعه دوربین انحصاری 48 مگاپیکسلی برای مدل‌های پرو آیفون 14 عجیب نیست و در حقیقت چنین تصمیمی برای اپل کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. مدل‌های پایه این شرکت هیچگاه دارای دوربین تله‌فوتو نبوده‌اند و دلیلی هم وجود ندارد که این رویه امسال دستخوش تغییر شود.

منبع : https://digiato.com/article/2022/07/17/one-decade-of-iphone-camera-tech

javad ganji بازدید : 76 سه شنبه 28 تیر 1401 نظرات (0)

ارز پاندی ایکس (Pundi X) با نماد PUNDIX یکی از رمزارزهای نسبتا جدید است که مورد توجه کاربران قرار دارد. شبکه بلاکچینی که این رمزارز در آن ایجاد شده، یعنی شبکه پاندی ایکس در دنیای واقعی قابل‌ استفاده است.

در این مطلب قصد داریم ببینیم شبکه پاندی ایکس چیست و چگونه کار می‌کند، وجه تمایز آن با سایر شبکه‌های بلاکچین چیست. همچنین به این سؤال پاسخ خواهیم داد که آیا خرید کریپتوکارنسی پاندی ایکس سرمایه‌گذاری خوبی است یا نه و چگونه می‌توان آن را خرید.

شبکه پاندی ایکس چیست؟

رمز ارز پاندی ایکس چیست؟

شبکه پاندی ایکس یک پلتفرم بلاکچین محسوب می‌شود که با هدف تجاری‌سازی استفاده از ارزهای دیجیتالی ایجاد شده است. هدف اصلی از ایجاد این شبکه ایجاد راه‌حلی است تا دیگر استفاده از رمزارزها آن‌ها به خرید و فروش آن‌ها به صورت محدود و آن‌هم تنها در صرافی‌های ارز دیجیتالی محدود نشود و بتوان از آن‌ها در زندگی واقعی نیز استفاده کرد.

پاندی ایکس برای برطرف کردن کاستی‌های بسیاری از شبکه‌های بلاکچین رمزارزها با هدف امکان‌پذیر کردن استفاده از آن‌ها در زندگی واقعی و گسترش استفاده از آن‌ها، راه‌حل مناسبی ارائه کرده است. پاندی ایکس یک پلتفرم متن‌باز قابل‌استفاده برای عموم مردم با ویژگی‌های سهل‌الاستفاده محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های خاص این پلتفرم پشتیبانی از یک دستگاه پوز بدون تماس سیار به نام «ایکس‌پوز» (XPOS) است که با بهره‌مندی از آن می‌توان از رمزارزها برای پرداخت آنی در فروشگاه‌ها استفاده کرد. این پلتفرم دارای یک توکن اختصاصی به نام ارز پاندی ایکس است که استفاده از شبکه پاندی ایکس را امکان‌پذیر و از اقتصاد آن نیز پشتیبانی می‌کند.

پاندی ایکس برای امکان‌پذیر کردن استفاده از رمزارزها برای پرداخت آنی و گسترش استفاده از آن‌ها علاوه بر استفاده از ایکس پوز، از یک کارت هوشمند بدون تماس به نام «ایکس‌پس» (XPASS) و یک کیف پول ارز دیجیتالی (والت) نرم‌افزاری به نام «ایکس‌والت« (XWallet) نیز استفاده می‌کند (این کیف پول در قالب یک اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS عرضه شده است)؛ بنابراین می‌توان گقت پاندی ایکس در زمینه طراحی و ایجاد سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای لازم برای بهره‌مندی از خدمات شبکه بلاکچین نیز فعالیت می‌کند و یکی از پیشتازان این حوزه نیز محسوب می‌شود. ایکس‌پوز، ایکس‌پس و ایکس‌والت، هر سه با بهره‌مندی از خدمات شبکه پاندی ایکس و معماری آن قابل‌استفاده هستند.

دستگاه پوز ایکس پوزدستگاه پوز ایکس پوز

ایکس‌پس و ایکس‌والت هر دو توسط شرکت پاندی ایکس لب پرایوت لیمیتت (Pundi X Labs Private Limited) توسعه و ایجاد شده است. ایکس‌پس برای کاربران مبتدی طراحی شده است تا با استفاده از آن بتوانند پرداخت‌های آنی را با رمزارز های‌ خود انجام دهند.

کارت‌های ایکس‌پس درست مانند کارت‌های بانکی عمل می‌کند و برای افراد صاحب رمزارز های مختلف ایجاد می‌شود. افرادی که کریپتوکارنسی دارند می‌توانند با کشیدن این کارت‌ در دستگاه‌های ایکس‌پوز درست مانند زمان خرید و پرداخت آنی با کارت‌های بانکی متداول عضو شبکه شتاب، پرداخت آنی را انجام دهند.

کیف پول ارز دیجیتال ایکس والتکیف پول ارز دیجیتال ایکس‌والت

در مورد ایکس‌والت هم باید بگوییم که این کیف پول علاوه بر پشتیبانی از پاندی ایکس از چند رمزارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

بنیان‌گذاران پاندی ایکس چه کسانی هستند؟ تاریخچه پاندی ایکس

پاندی ایکس در سال ۲۰۱۷ توسط «زک چیا» (Zac Cheah)، «دنی لیم» (Danny Lim) و «پیت هانگ» (Pitt Huang) در جاکارتا بنیان‌گذاری شد. این شبکه و رمزارز اختصاصی آن با هدف برطرف کردن معایب بیت کوین و امکان پرداخت آنی با استفاده از رمز ارزها از طریق دستگاه‌های ایکس‌پوز ایجاد شد.

شرکت پشتیبان شبکه پاندی ایکس و اعضای تیم کاری آن در ابتدای روش پرداختی مبتنی بر اسکن کد QR را ایجاد کردند که استفاده از آن از طریق اپلیکیشنی به نام پاندی پاندی (Pundi-Pundi app) امکان‌پذیر بود.

کارت اعتباری ایکس پسکارت اعتباری ایکس‌پس

این افراد در قدم بعدی مناسب‌سازی استانداردهای مرتبط با بخش مالی غیرمتمرکز خود را هدف آینده و چشم‌انداز خود قرار دادند. دفتر مرکزی شرکت پاندی ایکس در جاکارتا واقع شده است؛ البته بهره‌مندی از خدمات شبکه پاندی ایکس هیچ محدودیتی ندارد و راه‌حل‌های کاربردی برای امکان‌پذیرشدن استفاده از روش‌های پرداختی مبتنی بر رمزارز در سراسر جهان ارائه می‌دهد. شرکت پاندی ایکس مصمم است در آینده شبکه خود را به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارائه‌دهنده سرویس پرداخت آنی با رمزارزها با استفاده از دستگاه پوز تبدیل کند.

چه چیزی پاندی ایکس را منحصربه‌فرد کرده است؟

پاندی ایکس قصد دارد امکان پرداخت آنی با رمزارز از طریق دستگاه پوز را با استفاده از مدل منحصربه‌فرد با بهره‌مندی از ایکس‌پوز، ایکس‌پس و ایکس‌والت که در حقیقت اکوسیستم پاندی ایکس را تشکیل می‌دهند، فراهم کند. اجزای تشکیل‌دهنده اکوسیستم پاندی ایکس می‌توانند بهره‌مندی از روشی ساده برای انجام پرداخت‌ها با استفاده از رمزارزها در سناریوهای پرداختی مختلف را امکان‌پذیر کنند.

پاندی ایکس در حال حاضر برای امکان‌پذیر کردن پرداخت‌ آنی با استفاده از رمزارزها، دستگاه‌های ایکس‌پوز را در بیش از ۲۰ کشور توزیع کرده است؛ البته این دستگاه‌ها چندان به توسعه پاندی ایکس کمک نمی‌کنند؛ اما در مقابل از پرداخت‌های آنی و همچنین از رمزارز های مختلف ایجاد شده بر پایه فناوری بلاک چین ازجمله بیت کوین پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین می‌توانند استفاده گسترده از رمزارزها در پرداخت‌های متداول را به‌راحتی امکان‌پذیر کنند. این دستگاه‌های پوز می‌توانند امکان بهره‌مندی از سرویس پرداخت آنی را که یکی از خدمات بانکی پایه محسوب می‌شود، نیز برای شهروندان کشورهای درحال‌توسعه فراهم کنند.

چه چیزی به پاندی ایکس ارزش داده است؟

ارزش بازار پاندی ایکس دائماً در حال نوسان است؛ دلیل این موضوع تا حدودی نوسان در بازار رمزارز و تعدادی از فاکتورهای خاص است که می‌توانند قیمت رمزارزهای مختلف را تحت تأثیر قرار دهند. سایر فاکتورهای تأثیرگذار روی ارزش پاندی ایکس شامل ظرفیت فنی، فناوری، قابل‌استفاده‌بودن رمزارزها در موارد و موقعیت‌های مختلف و موارد استفاده از آن‌ها اشاره کرد.

پاندی ایکس با هدف امکان‌پذیر کردن پرداخت‌ها با بهره‌مندی از رمزارزها و گسترش استفاده از آن‌ها و همچنین توسعه دستگاه‌های مرتبط با بلاکچین با هدف استفاده از دارایی‌های دیجیتالی در دنیای واقعی و فیزیکی اقتصاد ایجاد شد.

اقتصاد گسترده‌تر و عوامل دیگری مثل تغییر جهت قیمت‌ها به‌گونه‌ای که توجه افراد را به خود جلب کنند و سرخط خبرها شوند، ارتقاها، آپدیت‌ها، توسعه‌ها، میزان استفاده از محصولات، مشارکت‌ها و ادغام‌ها و همچنین سایر اخبار و رویدادهای مهم نیز می‌توانند ارزش پاندیکس را تحت تاثیر قرار دهند.

منبع : https://digiato.com/article/2022/07/18/everything-about-pundi-x-cryptocurrency

javad ganji بازدید : 51 سه شنبه 28 تیر 1401 نظرات (0)

آیا این می تواند اولین پایگاه انسانی در ماه باشد؟ آیا پناهگاه ساخته شده از طاق های رومی پوشیده از ۲.۴ متر خاک ماه می‌تواند از فضانوردان در برابر تشعشات، شهاب سنگ ها و ماه لرزه ها محافظت کند؟

 

هنگامی که ناسا در اواخر این دهه انسان ها را به ماه بازگرداند، چشم انداز وسیع تر آن ایجاد مقری در ماه برای بقای مردم در دوره های طولانی تر خواهد بود. برای حمایت از این هدف، یک شرکت آمریکایی از طرح خود برای یک پناهگاه پرینت شده سه بعدی پرده برداری کرده است که می‌تواند از فضانوردان در برابر تشعشات، شهاب سنگ ها و ماه لرزه ها محافظت کند.

اولین مقر انسانی روی ماه توسط ناسا ساخته می‌شود؟ + ویدیو

 

مقر AI SpaceFactory دارای طاق هایی به سبک رومی است که بالای آن بیش از ۲.۴ متر خاک ماه قرار دارد، به همراه سه واحد مجزا که یک حیاط مشترک دارند. مساحت هر واحد ۷۵ متر مربع و اسکلت ناحیه مرکزی ۹۰ متر مربع است. طراحی پوسته چاپ شده سه بعدی نیز دارای یک درخت با صفحات خورشیدی برای جذب و برداشت انرژی خورشیدی است.

اولین مقر انسانی روی ماه توسط ناسا ساخته می‌شود؟ + ویدیو

اولین مقر انسانی روی ماه توسط ناسا ساخته می‌شود؟ + ویدیو

طی یک دهه آینده، ماموریت آرتمیس (Artemis) ناسا، فضانوردان را به قطب جنوب ماه می‌فرستد، منطقه‌ای که به عنوان «اوج نور جاودان» توصیف می‌شود؛ جایی که خورشید ثابت است و در زاویه تابش کم قرار دارد.

اولین مقر انسانی روی ماه توسط ناسا ساخته می‌شود؟ + ویدیو

اولین مقر انسانی روی ماه توسط ناسا ساخته می‌شود؟ + ویدیو

تجهیزات زیرساختی ماه (LINA)، که نام این پایگاه هم از آن گرفته شده، توسط ربات های خودران در نزدیکی دهانه شکلتون (Shackleton) ساخته می‌شود؛ جایی که نور خورشید تقریبا پیوسته روی قله ها می‌تواند انرژی خورشیدی را تامین کند. سایه ثابت در داخل دهانه نیز امکان برداشت یخ آب را فراهم می‌کند.

تیم طراحی این پروژه گفت: «همان‌طور که افق امکان‌پذیری در آینده را گسترش می‌دهیم، LINA یک نقطه عطف معماری و فناوری است که رویه‌ای برای پیگیری اکتشافات دورتر از ماه را ایجاد می‌کند.»

اولین مقر انسانی روی ماه توسط ناسا ساخته می‌شود؟ + ویدیو

پناهگاه ماه با رگولیت‌ (سنگ‌پوشه) پوشانده خواهد شد که حداکثر حفاظت ممکن را در برابر تشعشعات مرگبار خورشیدی و تابش کیهانی، ریزشهاب سنگ ها، فعالیت های لرزه ای ماه (ماه لرزه ها) و نوسانات شدید حرارتی فراهم می‌کند.

نمونه اولیه این مقر در حال آزمایش در مرکز فضایی کندی در یک اتاقک محیطی ماه است که شرایط قطب جنوبی ماه را شبیه سازی می‌کند.

امید می‌رود که این ساختار ماندگار بتواند به سکونت طولانی مدت و سفر به سیارات بیشتر کمک کند.

اولین مقر انسانی روی ماه توسط ناسا ساخته می‌شود؟ + ویدیو

اولین مقر انسانی روی ماه توسط ناسا ساخته می‌شود؟ + ویدیو

تاریخ اولیه ناسا برای فرود دوباره انسان روی ماه سال ۲۰۲۴ بود، اما سال گذشته این تاریخ به تعویق افتاد و ناسا دعوای قضایی با شرکت بلو اوریجین جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون را مقصر این اتفاق دانست. حالا آرتمیس ۳ زودتر از ۲۰۲۵ به فضا پرتاب نخواهد شد و پس از آپولو ۱۷ در دسامبر ۱۹۷۲ اولین بار در بیش از ۵۰ سال گذشته است که انسانی روی ماه فرود خواهد آمد.

منبع : https://rooziato.com/1401400107/3d-printed-moon-bunker-designed-nasas-artemis-mission/

javad ganji بازدید : 111 سه شنبه 28 تیر 1401 نظرات (0)

دسته های ماهواره ای مهاجم دارای هوش مصنوعی که اهداف را در قلمرو دشمن شناسایی و نابود می کنند توسط چین رونمایی شده اند، در شرایطی که رقابت در فضا وارد مراحل تازه ای شده است. دانشمندان چینی می گویند که اکنون می توانند صدها مینی ماهواره موسوم به cubesat را از سفینه مادر در فضا به سمت اهدافشان اعزام کنند در حالی که این گروه از مینی ماهواره ها سرعت و دقت بسیار بالایی دارند. این ماهواره های بسیار ریز که کمتر از ۲.۲ پوند (۱ کیلوگرم) وزن دارند چنان پیچیده هستند که تنها می توان با هوش مصنوعی آن ها را کنترل کرد. بر اساس ادعاهای محققان چینی، پیچیدگی نبرد همه جانبه فضایی چنان بالا خواهد بود که فراتر از مغز انسان بوده و حتی از الگوریتم های قدرتمند نیز پیش تر می رود.

 

ریز ماهواره های مجهز به هوش مصنوعی سلاح فضایی جدید چین

بر اساس مقاله ای که در مجله چینی علوم فضایی و تکنولوژی منتشر شده، استفاده از هوش مصنوعی مناسب برای کنترل سفینه مادر و این ریز ماهواره ها «ارزش قوی اقتصادی و نظامی» دارد. این پیشرفت جدید در صنعت فضانوردی نظامی چین در شرایطی رخ می دهد که این کشور مدعی شده ماهواره های اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک دستکم دو بار به شکل خطرناکی به ایستگاه فضایی جدید چین نزدیک شده اند و تهدید کرد که این ماهواره های آمریکایی را ساقط خواهد کرد. چند ماه بعد، ماهواره های چینی و آمریکایی وارد یک بازی موش و گربه در مدار زمین شدند.

 

ریز ماهواره های مجهز به هوش مصنوعی سلاح فضایی جدید چین

ژانگ جین که رهبری پروژه طراحی و ساخت این ریز ماهواره های مرگبار را بر عهده داشته است می گوید که این ماهواره های مکعبی کوچک را می توان برای گشت زنی و دفاع در برابر حملات نیروهای خودسر در فضا استفاده کرده و برای این کار از الگوریتم های هوش مصنوعی پیچیده ای استفاده کرد که زمان و چگونگی حمله به اهداف را به این ماهواره های ریز منقتل خواهد کرد. در هنگام تست این ریز ماهواره ها، الگوریتم هوش مصنوعی توسعه یافته توانست در چهار دقیقه دستور انهدام اهداف متعلق به دشمن را به این ریز ماهواره ها منتقل کند که ۲۲۷ بار سریع تر از الگوریتم ساده قبلی بود که این کار در سه ساعت انجام می شد. چین همچنین گروهی از ربات های پرنده شبیه دسته زنبورها را توسعه داده که دارای هوش مصنوعی بوده و امکان رهگیری و کشتن انسان ها را دارند.

منبع : https://rooziato.com/1401402649/china-ai-satellite-swarms-hunt-destroy-enemy/

javad ganji بازدید : 50 شنبه 25 تیر 1401 نظرات (0)

دانشمندان ام آی تی (MIT) فکر می کنند که ممکن است بالاخره راهی برای معکوس کردن تغییرات آب و هوایی پیدا کرده باشند؛ یا حداقل مسیر رسیدن به آن را تسهیل کنند. ایده آنها بر اساس ایجاد و استقرار چندین حباب‌ های فضایی سیلیکونی مانند لایه ای نازک است. این حباب های فضایی، مانند یک قایق به هم متصل می شوند. زمانی که این حباب ها در فضا گسترش یابند تقریباً هر کدام به اندازه کشور برزیل خواهند شد. سپس این حباب‌ ها، یک بافر اضافی در برابر تشعشعات مضر خورشیدی فراهم می‌کنند.«حباب‌ های فضایی» راه حل دانشمندان «ام آی تی» برای معکوس کردن شرایط آب و هوایی استهدف این حباب های فضایی جدید، کاهش یا حتی معکوس کردن تغییرات آب و هوایی خواهد بود. کره زمین طی چند قرن گذشته شاهد افزایش دما بوده است. همچنین این واقعیت وجود دارد که دانشمندان به تازگی حفره دیگری را در لایه اوزون زمین کشف کرده اند. به این ترتیب، یافتن راه‌هایی برای کاهش یا معکوس کردن تغییرات اقلیمی همچنان برای بسیاری از محققان، در اولویت‌ قرار دارد.«حباب‌ های فضایی» راه حل دانشمندان «ام آی تی» برای معکوس کردن شرایط آب و هوایی استاین طرح جدید بر اساس مفهومی است که اولین بار توسط ستاره شناس معروف راجر آنجل ارائه شد. آنجل در ابتدا پیشنهاد استفاده از یک «ابر» از فضاپیماهای کوچک را برای محافظت از زمین در برابر تشعشعات خورشید داده بود.«حباب‌ های فضایی» راه حل دانشمندان «ام آی تی» برای معکوس کردن شرایط آب و هوایی استمحققان ام آی تی از همین مفهوم اساسی الهام گرفته و آن را با حباب‌ های سیلیکونی بادی به جای فضاپیماهایی که آنجل در ابتدا پیشنهاد کرده بود، بهبود بخشیدند. توانایی معکوس کردن تغییرات آب و هوایی گام بزرگی در جهت بهبود شرایط زیستی خواهد بود. با این حال، محافظت از زمین در برابر تابش خورشید تنها بخشی از هدف اصلی است. همچنان باید موارد دیگر را نیز تحت کنترل قرار داد.«حباب‌ های فضایی» راه حل دانشمندان «ام آی تی» برای معکوس کردن شرایط آب و هوایی استاما دقیقاً چگونه حباب‌ های فضایی از زمین در برابر تابش خورشید محافظت می‌کند؟ ایده اصلی مستلزم ارسال حباب ها به نقطه لاگرانژی L1 است. این مکان مستقیماً بین زمین و خورشید قرار گرفته است که در آن گرانش خورشید و سیاره زمین از بین می رود. به این ترتیب، حباب‌ های فضایی از نظر تئوری می‌توانند بدون کشش زیاد از جانب زمین و خورشید، شناور شوند.«حباب‌ های فضایی» راه حل دانشمندان «ام آی تی» برای معکوس کردن شرایط آب و هوایی استمحققان می گویند که احتمالا هنوز نیاز است که نوعی فضاپیما را در آنجا قرار دهند تا به حفظ شرایط کمک کند. اما، می تواند به آنها فرصت خوبی برای معکوس کردن تغییرات آب و هوایی، یا حداقل کاهش سرعت تغییرات بدهد. توجه به این نکته مهم است که ام آی تی این پروژه را به عنوان یک راه حل جایگزین برای تلاش های فعلی به منظور انطباق و کاهش آسیب های فعلی نمی بیند. در عوض، این پروژه قرار است یک راه حل پشتیبان برای زمانی باشد که شرایط، از کنترل خارج شود.
منبع: https://rooziato.com/1401400889/mit-scientists-think-ve-discovered/

javad ganji بازدید : 77 شنبه 25 تیر 1401 نظرات (0)

خارج کردن زباله ها از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) بسیار ساده تر شده است. Nanoracks یک شرکت فضایی خصوصی مستقر در هیوستون، فناوری جدیدی برای دفع زباله در فضای بیرونی را با موفقیت آزمایش کرد که این فرآیند را ساده ‌تر می‌سازد.

Nanoracks در تاریخ ۲ جولای یک محفظه مخصوص زباله را مستقر کرد که می‌تواند بیش از ۲۷۰ کیلوگرم زباله را که در هوابند بیشاپ (Bishop Airlock) خود نگهداری می‌کند در خود جای دهد. سپس کیسه زباله، رها شده و پس از ورود مجدد به اتمسفر می‌سوزد و هوابند دوباره خالی می‌شود.

آزمایش موفقیت آمیز فناوری جدید تخلیه زباله در فضا + ویدیو

در حال حاضر فضانوردان مجبورند زباله ها را جمع آوری کرده و ماه ها در ایستگاه فضایی بین المللی ذخیره کنند تا فضاپیمای حمل بار یک بارمصرف سیگنوس (Cygnus) از راه برسد و آنها را با خود ببرد.

پس از آنکه سیگنوس ماموریت اصلی خود را در ایستگاه فضایی بین المللی به پایان رساند، فضانوردان این فضاپیما را قبل از رها شدن از ایستگاه برای خارج شدن از مدار پر از زباله می‌کنند که در این مرحله کل فضاپیما با ورود مجدد به جو زمین می‌سوزد.

آزمایش موفقیت آمیز فناوری جدید تخلیه زباله در فضا + ویدیو

اولین آزمایش این فناوری Nanoracks با مشارکت مرکز فضایی جانسون ناسا انجام شد که بیش از ۷۸ کیلوگرم زباله شامل فوم و مواد بسته بندی، کیسه های انتقال محموله، لباس های کثیف خدمه، انواع محصولات بهداشتی و لوازم اداری مستعمل را در خود جای داده بود.

آزمایش موفقیت آمیز فناوری جدید تخلیه زباله در فضا + ویدیو

کوپر رید، مدیر برنامه هوابند Bishop در Nanoracks در بیانیه ای گفت: «جمع آوری زباله در فضا یک چالش دیرینه است، اما نه آنطور که به طور عمومی مورد بحث قرار گرفته است. چهار فضانورد می‌توانند در سال تا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم و یا در هفته دو سطل زباله تولید کنند. از آنجایی که به سمت زمانه ای در حرکت هستیم که قرار است افراد بیشتری در فضا زندگی و کار کنند، این موضوع یک عملکرد حیاتی است، درست همانطور که روی زمین برای افراد مهم است.»

منبع : https://rooziato.com/1401400466/iss-dump-172-pounds-of-trash-in-space/

javad ganji بازدید : 95 دوشنبه 16 فروردین 1400 نظرات (0)

درب سکشنال صنعتی یکی از جدیدترین و مدرن ترین درب های خودکار به شمار می رود که در سراسر جهان به فروش می رسد. درب سکشنال صنعتی از عقیده کیفیت بسیار عالی هستند و به همین دلیل چندان نیازی به تعمیر ندارند. کاربرد کردن از درب سکشنال صنعتی بیشتر در فضا های بزرگ و صنعتی می باشد. در ساخت و تولید این درب ها نسبت به درب های دیگر حساسیت بیشتری به کار می رود و به همین دلیل ایراد و اشکال در آنها به ندرت اتفاق می افتد. برای اینکه رفت و آمد از این درب ها آسان باشد درب نفررو هم داخل آن تعبیه می کنند که افراد به راحتی از آنها عبور کنند.

درب سکشنال صنعتی برای ورودی کارخانه ها، انبارها، کارگاه ها، سوله ها و ... به کار می رود، بسیاری از ماشین هایی که کبیر هستند به راحتی می توانند از این درب ها عبور کنند، چرا که ابعاد آنها بسیار بزرگ می باشد. به طور کلی درب سکشنال صنعتی به سه طریق گوناگون راه اندازی و نصب می شود. گرد از آنها نود درجه، دیگری گوشه دار و در ضمن گیوتینی می باشد. موتوری که در این درب ها هستی دارد به چهره ساید گیربکسی نصب می شود و پنل های این درب تنوع رنگی زیادی دارد. در ادامه برخی از خاصیت های بسیار مهم درب سکشنال صنعتی را بین می نماییم لغایت آشنایی شما با آنها بیشتر شود.

 

درب سکشنال یک محفظه زیاد استوار و با دوام است که امنیت ظرفیت و وسایل را زیاد بالا می برد. درب به چند دسته بخش شده است، که هر کدام از آنها در راستا یک قاب بسته بندی شده اند. معمولا درب سکشنال صنعتی به چهره ریموتی باز می شوند و به همین علت یک سیستم باز باطنی دارند.

اما اینکه درب سکشنال صنعتی فضای اقلیت را می گیرد، لزوما به این معنی نیست که آنها امن تر از درب های دیگر نیستند. بلکه برعکس، درب سکشنال صنعتی از لایه های مواد همپوشانی ساخته می شوند که به این معنی است که درب از خارج کمتر غیر قابل نفوذ است بنابراین برای حفظ خانه یا پارکینگ خود، مناسب است!

منبع:

 

بعضی ها معتقدند که درب سکشنال صنعتی تنها به دلیل زیبایی باره اهمیت پیمان گرفته اند اما بعضی ها با آن ها مخالف هستند. با این حال، آنچه همه ما می توانیم در باره درب سکشنال صنعتی به توافق برسیم، این است که درب سکشنال صنعتی به نظر می رسد که می تواند خیلی ایمن باشد و از حمله به ورودی ممانعت کند.

 

درب سکشنال صنعتی در بسیاری از خرده و اندازه ها هستی دارد. اغلب درها را می نا به چند سبک یا دسته های اولیه دسته کرد. درب های پارکینگ امروزین معمولا برای برنامه های کاربردی مسکونی از نوع دسته بندی سربار بهره‌گیری می شود. این گونه درب به عنوان یک گیت قبل ساخته در دسترس می باشد و یا به عنوان یک طراحی سفارشی برای تکمیل دکور هر ساختمان ساخته می شود. نصب و تاسیس گونه ها انبارهای بازرگانی اغلب الزامات امنیتی بالاتر را اعطا می کند. درب سکشنال صنعتی را می توان با مواد مختلفی فرآوری کرد که می تواند امثال دیواره های مجاور نیرومند باشد. تاسیسات تجاری معمولا از درب آلومینیومی یکپارچه یا آلومینیومی سبک وزن کاربرد می کنند.

 

 

 

درب سکشنال صنعتی

 

 

راهنمای درب سکشنال صنعتی

 

درب سکشنال صنعتی که به چهره خودکار هستند سطح بالایی از راحتی را برای صاحب خانه هایی که وسایل نقلیه خویش را در خودروگاه پارک می کنند، ارائه می دهد. بدون بیچارگی به بیرون شدن از وسیله نقلیه برای مفتوح و بسته کردن درب پارکینگ خود می توانید از آن کاربرد کنید. بیشتر درب سکشنال صنعتی با به کارگیری کنترل از راه دور کار می کند. علاوه بر ارائه ورود آسان به وسایل نقلیه، درهای خودروگاه نیز به عنوان یک گذرگاه برای افزودن امنیت به خانه، تجدید در طراحی از نظر زیبایی و حتی می تواند به راندمان انرژی منزل نیز اضافه کند. درب سکشنال صنعتی در انواع مختلفی از مواد، رنگ، سبک و شکل موجود است که متناسب با سخیف معماری خانه و محله است.

 

مشخصات درب سکشنال صنعتی

 

درب خودکار اندازه 3500 میلی متر و 2200 میلی متر بلندی دارد.

 

مواد بکار رفته در ساخت این گونه درب

 

درب سکشنال صنعتی را می توان از انواع مختلفی از مواد ساختن داد. هر مونث دارای مزایای منحصر به فرد خویش است. شایع ترین مواد استفاده شده برای ساخت درب سکشنال صنعتی عبارت است از:

 

آلومینیوم: این درهای سبک، ارزان و تغییر ناپذیر در مساوی خوردگی از نمک و رطوبت هستند.

 

صاحبان منزل می توانند از سخیف های مختلف درب سکشنال صنعتی اتوماتیک بهره‌گیری کنند. بعضی از این سخیف ها دربرگیرنده یک یا چند پنجره می باشد. بعضی درب سکشنال صنعتی را برای عملیات دستی ارائه می دهند تا درب خودروگاه در صورت قطع برق یا شکست درب پارکینگ مفتوح شود.

 

بسیاری از تولید کنندگان گونه ها مختلفی از درب سکشنال صنعتی را تولید می کنند. این تولید کنندگان شدنی است به طور سر راست به مصرف کنندگان یا از راه فروشندگان که با گونه ها تولید کنندگان شغل می کنند درب سکشنال صنعتی را به فروش برسانند.

javad ganji بازدید : 70 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

پرنسس های دیزنی ديزنی گل سرسبد اين استوديو انيميشن‌سازی است. از زمانی كه هشتاد سال پيش سفيدبرفی و هفت كوتوله در سطح جهان به شهرت رسيد، تمام دنيا شيفته قهرمانان زن زيبا، ماجراجو و آوازه خوان ديزنی شدند. چندی پیش با اكران نسخه جديد مولان در شبكه‌ی Disney +، فرصت خوبی‌ پیش آمد تا در مورد نقش اين شخصيت‌های زن نقش اول روی فرهنگ و جامعه حرف بزنيم. اما سوال اصلی اين است كه مهم‌ترين شاهدخت در بين تمامی‌شان، كيست؟

قبل از اينكه به اصل مطلب بپردازيم، بايد به اين نكته نيز اشاره كنيم كه هر كدام از شاهدخت‌های دنيای ديزنی ويژگی‌های قابل تحسين خود مانند، شجاعت، اشتياق، ذكاوت و تدبير، يا همه‌ی اين موارد را دارند. انيميشن رالف اينترنت را خراب می‌كند محصول سال 2018، به خوبی توانایی‌های‌ منحصر به فرد هر كدام از اين شاهدخت‌ها را به تصوير كشيد و نشان داد در كنار يكديگر قوی‌تر نيز می‌شوند و می‌توانند از عهده هر مشكلی بربيايند.

پرنسس های دیزنی

تنها با بررسی ويژگی‌‌های شخصيتی شاهدخت‌های دنيای ديزنی و محبوبيت و تاثيرات فرهنگی‌شان است كه می‌توانيم مهم‌ترين قهرمان زن اين داستان‌ها را تعيين كنيم. ما شخصيت‌های رسمی ديزنی، يعنی سفيد برفی، سيندرلا (Cinderella)، آرورا (Aurora)، اريل (Ariel)، بل (Belle)، جازمين (Jasmine)، پوكوهانتس (Pokahontas)، مولان (Mulan)، تيانا (Tiana)، راپانزل (Rapunzel)، مريدا (Merida)، موآنا (Moana) و آنا (Anna) و السا (Elsa) را بررسی خواهيم كرد.

زنان پيشگام

هر كدام از پرنسس‌های ديزنی ظاهر، شخصيت و گذشته مختص به خود را دارند و از فرهنگ‌های مختلفی هستند و اين مساله به نوعی باعث شده است تمامی مخاطبين جوان با اين شخصيت‌ها بيش از گذشته همزادپنداری كنند و ما بايد به شاهزاده‌هایی كه پيش‌گام و سنت‌شكن بودند توجه ويژه‌ای داشته باشيم.

اول با سفيد برفی چهارده ساله شروع می‌كنيم. هرچند امروزه ما سفيد برفی را با شخصيت آرام و مهربانش می‌شناسيم، اما اين انيميشن در زمان خود يك پديده شمرده می‌شد. سفيد برفی، شخصيت اصلی يكی از اولين انيميشن‌های سينمایی، نه تنها جزو برترين فيلم‌های 1938 بود، بلكه تا زمان پخش سريال برباد رفته موفق‌ترين فيلم تاريخ بود. سفيد برفی ثابت كرد كه پرنسس‌های ديزنی محبوب و موفق خواهند بود و باعث شد كمپانی ديزنی باز هم ساخت داستان‌های شاه‌پريانش را ادامه دهد.

پرنسس های دیزنی

اگرچه شخصيت‌های سيندرلا، اريل (پری دريایی)، بل (ديو و دلبر) وجهه‌های ديگری را به نقش اين شاهدخت‌ها افزودند، اما شخصيت یاسمین در انيميشن علاءالدين بود كه سنت‌‌های قديمی را شكست. یاسمین اولين شخصيت رنگين‌پوستی بود كه وارد دنيای شاهزاده‌های ديزنی شد و باعث شد شخصيت‌های رنگين‌پوست و فرهنگشان راه خود را به انيميشن‌های ديزنی باز كنند. اگرچه یاسمین شخصيت اصلی انيميشن علاءالدين نيست، اما زيركی، زيبایی و قدرت این دختر در رهبری سايرين، باعث شد شخصيت شاهزاده‌های رنگين‌پوست ديزنی جدی‌ گرفته شوند.

ديزنی بعد از گذشت مدتی نسبتا طولانی قدم سازنده ديگری برداشت و در سال 2010 اولين شاهزاده سياه‌پوست خود را، يعنی تيانا در انیمیشن شاهدخت و قورباغه، معرفی كرد. اين‌كار گام بزرگی برای مخاطبين آمريكا بود، چرا كه تقريبا يك ششم جمعيت آمريكا سياه‌‌پوست هستند. بسياری از خانواده‌های سياه‌پوست از اين كار كمپانی ديزنی بسيار خوشحال شدند چرا كه زمان آن رسيده بود دختران سياه‌پوست نيز با اين کاراکترها همزادپنداری كنند و بتوانند خود را در اين دنيای جادویی‌ تصور كنند. داستان انيميشن شاهدخت و قورباغه به جای يك سرزمين خيالی در آفريقا مانند انيميشن شيرشاه، در سال 1930 و در نيواورلئانز (New Orlean) آمريكا اتفاق می‌افتد و همين باعث شد مخاطبين آمريكایی با داستان تيانا بيشتر ارتباط برقرار كنند.

تنها شاهدخت پيكسار، مريدا نيز به نوعی ديگر پيش‌رو است – مريدا تنها شاهزاده ديزنی است كه عاشق هيچ مردی نمی‌شود. بعد از گذشت 75 سال، يك سفر به اسكاتلند باستان، تغيير استوديو کاری کرد که بالاخره مخاطبين شاهد يك شاهزاده قوی بودند كه روی پای خودش ايستاده بود و به يك مرد برای‌ پايان خوش داستانش نياز نداشت. اما آيا اصلا نيازمند ساخت چنين داستانی بوديم؟

منبع:

https://vigiato.net/p/130381

javad ganji بازدید : 49 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

همزمان با افزایش چشمگیر ارزش بیت‌کوین در ماه‌های اخیر «مسترکارت» اعلام کرد که در سال جاری تعدادی از رمزارزهای منتخب را به شبکه خود اضافه خواهد کرد.

مسترکارت پیش از این هم کارت‌های اعتباری مخصوص رمزارز را ارائه می‌کرد اما اینکار با مشارکت شرکت‌هایی انجام می‌شد که رمزارز را به ارز رایج تبدیل می‌کردند و سپس تراکنش اجرا می‌شد. حالا اما این شرکت تصمیم گرفته با یکپارچه‌سازی رمزارزها در شبکه خود امکان پرداخت مستقیم با رمزارز را فراهم کند که سریعتر و آسانتر از روش قبلی خواهد بود. «راج داموداران»، از مدیران ارشد این شرکت در اینباره گفته است:

«فارغ از اینکه طرفدار متعصب یا مخالف سرسخت رمزارزها باشید، تبدیل شدن این دارایی‌ها به بخش مهم‌تری از دنیای پرداخت واقعیتی انکار ناپذیر است. مسترکارت نمی‌خواهد به شما توصیه کند شروع به استفاده از ارزهای دیجیتال کنید و هدف ما این است که در انتقال دارایی دیجیتال، خواه کریپتو باشد یا ارزهای رایج به مشتریان، فروشندگان و کسب‌وکارها کمک کنیم.»

داموداران تاکید کرد که شرکت متبوعش تنها مجموعه‌ای منتخب از ارزهای دیجیتال که قانونی بوده و از نظر حریم خصوصی، کارایی و امنیتی استاندارد باشند را خواهد پذیرفت. به عبارت دیگر انبوهی از التکوین‌ها در این طرح جایی نخواهند داشت.

اعلام پشتیبانی مسترکارت به عنوان یکی از بزرگترین سیستم‌های پرداخت دنیا خبر بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران در زمینه رمزارز است. چند روز قبل نیز ارزش بیت‌کوین به لطف سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا در این رمزارز با جهشی خیره کننده همراه بود.

هفته گذشته مدیرعامل رقیب سرشناس مسترکارت یعنی «ویزا» با اشاره به رشد روزافزون رمزارزها از برنامه‌های این شرکت برای پشتیبانی از آنها خبر داد. در آیان ماه نیز «پی‌پل» امکان خرید، فروش و نگهداری رمزارزها را برای تمامی کاربران در ایالات متحده فعال کرده بود. این ویژگی در نیمه‌ اول ۲۰۲۱ در تعدادی دیگر از کشورهای منتخب فعال خواهد شد و انتظار می‌رود که پس از آن به صورت عمومی برای کاربران پی‌پل ارائه شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/11/%d9%be%d8%b4%d8%aa%db%8c%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84/

javad ganji بازدید : 36 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

درب زیر سقفی مصرف بسیاری در پارکینگ ساختمانهای هوشمند و مدرن امروزی دارند.درب اتوماتیک زیر سقفی ،  استاندارد روز اروپا می باشند و به علت مکانیزم خاص و مزایای این سیستم در ایران نیز مورد توجه فراوان قرار گرفته اند.درب اتوماتیک سکشنال ، مناسب فضاهایی می باشند که از لحاظ ارتفاع و فضای پارکینگ دارای محدودیت هستند.

 

فضای لازم برای نصب درب زیر سقفی ۳۰ سانت از ارتفاع می باشد.

 

مکانیزم خاص درب زیر سقفی باعث می شود که به کمک فنرهای بالانس و ریلهای خاص،

 

درب در زیر سقف جمع شده و حجم فضای محدودی از پارکینگ را اشغال  کند و سریع و بی صدا باز و بسته شوند.به همین دلیل به این نوع درب ها ، درب زیرسقفی گفته می شود.

 

نمونه ای تصویر از نمای داخلی درب زیر سقفی

 

 

 

 دربهای زیرسقفی مناسب برای پارکینگهایی با تردد بالا می باشند.

 

درب سکشنال توسط فنرهای بالانس بسیار قوی فشار اضافی را از سیستم کاسته و وزن اصلی پنلهای درب زیر سقفی را متعادل می کنند. در کنار انتخاب یک سیستم اتوماسیون خوب و استاندارد(موتور کشنده)، می توان در ترددهای بالا از این نوع درب ها استفاده نمود. به علت استفاده از چرخهای ضد سایش و ریلهای نگهدارنده، استهلاک این نوع درب در مقایسه با دیگر سیستمهای درب اتوماتیک بسیار کم است.

 

 سیستمهای موتوری که برای اتوماتیک کردن دربهای زیر سقفی بکار می رود از تنوع بسیار زیادی بر خوردار بوده و هر کدام از این موتورها دارای مزیتها و معایب خاص خود می باشند که توسط مشاوره از کارشناسان درب اتوماتیک مناسب ترین راهکار،بررسی و سپس به شما پیشنهاد می گردد. 

 

نمونه ای عکس از نمای بیرونی درب زیر سقفی

javad ganji بازدید : 43 پنجشنبه 02 بهمن 1399 نظرات (0)

اگر می‌خواهید دفاع شخصی یاد بگیرید یا اینکه تنها به دنبال تناسب اندام هستید، می‌توانید به سراغ هنرهای رزمی بروید که برای یادگیری آن‌ها چندین اپلیکیشن وجود دارد. ما در این مطلب ۶ برنامه آموزش هنرهای رزمی را که بهترین آن‌ها محسوب می‌شوند، معرفی می‌کنیم.

برخی از این برنامه‌ها ترکیبی از تکنیک‌ها را به شما آموزش می‌دهند و تعدادی دیگر، مختص تعدادی از هنرهای رزمی هستند. در اپلیکیشن‌های آموزش هنرهای رزمی به تمرینات مختلفی دسترسی پیدا می‌کنید و همچنین راهنمایی می‌شوید. در ادامه برای آشنایی با ۶ برنامه آموزش هنرهای رزمی با دیجیاتو همراه باشید.

Martial Arts – Training and Workouts

 

برنامه آموزش هنرهای رزمی
 

 

این برنامه آموزش هنرهای رزمی در حقیقت یک کتابخانه از ویدیوهای یوتیوب و بایگانی اینترنت (اینترنت آرشیو) است و اگرچه تبلیغات می‌توانند در تمرینات شما وقفه ایجاد کنند، اما با توجه به عملکردش نمی‌توان چندان به آن خرده گرفت. در این برنامه به طیف وسیعی از آموزش‌ها در ۵ زبان مختلف دسترسی دارید که مهارت‌های شما را بهبود می‌دهند و باعث تناسب اندام می‌شوند.

هنرهای رزمی مختلفی از «موی تای» و «نینجوتسو» گرفته تا «هنرهای رزمی ترکیبی» (MMA) و بوکس در این اپلیکیشن به چشم می‌خورند. در این برنامه همچنین آرشیوی از آموزش‌های بلند وجود دارد. برخی از ویدیوها ترفندهای برخورد در دعواهای خیابانی را به شما آموزش می‌دهند. در کنار تمام این موارد، به منابع دیگری مانند پادکست‌ها، بیوگرافی‌ها و همچنین صفحات ویکی‌پدیا هم دسترسی دارید. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان از امکان ذخیره و اشتراک ویدیوهای موردعلاقه‌تان نام برد.

Martial Arts - Training and workouts
  • Martial Arts - Training and workouts
  • قیمت: رایگان و پولی
  • سازنده: duhnnae
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۸.۵ مگابایت
 دانلود

 

 

 

 

Fighting Fitness Trainer – Martial Arts Academy

 

برنامه آموزش هنرهای رزمی
 

 

بجای ویدیو شاید به مشاهده حرکت‌های سه بعدی علاقه داشته باشید و بخواهید ضربات و حرکات را به صورت سه بعدی ببینید. در اپ Fighting Fitness Trainer – Martial Arts Academy همه چیز در یک رینگ بوکس مجازی رخ می‌دهد و شما باید یک برنامه ورزشی را درون آن تنظیم کرده و شروع به تمرین کنید.

هنر رزمی خاصی در این برنامه وجود ندارد و می‌توانید از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کنید، البته هرچند وقت یکبار هم با تبلیغات روبه‌رو می‌شوید. با تمام این موارد، Fighting Fitness Trainer – Martial Arts Academy تناسب اندام شما را از طریق تکنیک‌های مبارزه حفظ می‌کند.

مربی مجازی و انیمیشنی این اپ کیفیت مناسبی دارد و شما می‌توانید صحنه را بچرخانید یا اینکه حرکات را برای یادگیری بهتر، آهسته کنید. با این برنامه آموزش هنرهای رزمی هر روز درس‌های مختلف را امتحان کنید و مهارت‌های خود را افزایش دهید.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/16/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%87%d9%86%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%b2%d9%85%db%8c/

javad ganji بازدید : 214 سه شنبه 23 دی 1399 نظرات (0)

شرکت Petpuls قلاده هوشمندی ساخته که صدا و زبان بدن سگ را ترجمه کرده و حالت‌های هیجانی او را تشخیص می‌دهد.

قلاده مورد بحث از فناوری تشخیص صدا برای شناسایی و ردیابی پنج وضعیت عاطفی استفاده می‌کند. این محصول زیر و بمی و لحن واق واق سگ را تحلیل کرده و صاحب را از وضعیت عاطفی مثل خوشحال، مضطرب، عصبانی، ناراحت یا آرام باخبر می‌کند.

Petpuls به قلاده وصل شده و پس از جفت شدن با اپلیکیشن iOS یا اندروید از طریق وای‌فای صداهای سگ را ترجمه می‌کند. این محصول علاوه بر پایش حالات هیجانی به کمک شتاب‌سنج فعالیت‌های سگ را ردیابی کرده و به صاحب در مدیریت رژیم غذایی کمک می‌کند. برد این قلاده ۱۵ فوت (حدود ۴.۵ متر) است و پس از وارد شدن موبایل به محدوده به طور خودکار با آن جفت می‌شود.

 

 

 

قلاده مورد بحث میزان استراحت سگ را نیز پایش می‌کند. سگ‌ها به طور میانگین روزانه ۱۴ ساعت خوابیده و کمتر از یک ساعت واق واق می‌کنند. خواب تأثیر به سزایی در سلامت سگ دارد بنابراین اندازه گیری آن و پاسخگویی به نیازهای او با ترجمه صداها می‌توان مراقبت از این حیوان چهارپا را ارتقا داد.

الگوریتم هوش مصنوعی این قلاده توانایی تشخیص خلق و خو را داشته و از بانک صدا شامل بیش از ۱۰ هزار صدای واق واق از بالغ بر ۵۰ نژاد برای ترجمه صداها کمک می‌گیرد. تحقیق و آزمایش در مورد هوش مصنوعی این قلاده توسط دانشگاه ملی سئول انجام شده و به گفته سازنده حالات هیجانی سگ را با دقت بیش از ۸۰ درصد تشخیص می‌دهد.

Petpuls از گواهی IP54 برخوردار است و بنابراین تا حدی در برابر پاشیده شدن قطرات آب مقاومت کرده و با یکبار شارژ بین ۸ تا ۱۰ ساعت کار می‌کند. این محصول در سایز کوچک با قیمت ۹۹ دلار و در سایز بزرگ با قیمت ۱۰۸ دلار از سایت سازنده قابل خریداری است.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/11/%d9%82%d9%84%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%da%af-%d8%aa%d8%b1%d8%ac%d9%85%d9%87-%d8%b5%d8%af%d8%a7-%d9%88-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86/

javad ganji بازدید : 59 شنبه 20 دی 1399 نظرات (0)

در ماه‌های اخیر گوشی‌های 5G زیادی معرفی شده‌اند که البته اکثر آن‌ها میان‌رده هستند. حالا ظاهرا کوالکام می‌خواهد با معرفی یک تراشه جدید، این شبکه ارتباطی را به گوشی‌های پایین‌رده بیاورد. این احتمال وجود دارد که امروز از چیپ اسنپدراگون ۴۸۰ 5G رونمایی شود.

طبق توییت یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «Mukul Sharma»، کوالکام همین امروز تراشه جدید خود را معرفی خواهد کرد. چیپ اسنپدراگون ۴۸۰ 5G با لیتوگرافی ۸ نانومتری توسعه پیدا می‌کند و دارای ۸ هسته پردازشی «Kryo 460» با فرکانس ۲ گیگاهرتز خواهد بود.

به نظر می‌رسد این تراشه جدید در مقایسه با نسل قبلی یعنی اسنپدراگون ۴۶۰ تا ۱۰۰ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و همچنین از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۹ بهره می‌برد. این چیپست همچنین قادر به پشتیبانی از نمایشگرها با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز خواهد بود، بنابراین احتمالا در آینده نه چندان دور رفرش ریت صفحه نمایش دستگاه‌های اقتصادی هم افزایش می‌یابد.

 

اسنپدراگون ۴۸۰ 5G
 

 

در نهایت به این موضوع اشاره شده که این تراشه از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه کوالکام اشاره‌ای به معرفی این پردازنده نکرده، نمی‌توانیم چندان به شایعه اخیر اعتماد کنیم، با این حال این حساب توییتری در گذشته دست به چندین افشاگری درست زده و شاید جدیدترین اطلاعات هم صحت داشته باشند.

انتظار می‌رود با معرفی این چیپ، در سال جاری میلادی شمار گوشی‌های 5G افزایش چشمگیری پیدا کند و بسیاری از شرکت‌ها از آن در گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده خود استفاده کنند.

کوالکام نزدیک به یک ماه از چیپ پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد که گوشی‌های پرچمدار را هدف قرار داده. این تراشه از مودم 5G یکپارچه بهره می‌برد و با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه پیدا کرده. چندین روز پیش شیائومی اولین گوشی مجهز به آن یعنی می ۱۱ را رسما معرفی کرد. حالا باید منتظر ماند و دید امروز اسنپدراگون ۴۸۰ 5G از راه می‌رسد یا خیر.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/04/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-%db%b4%db%b8%db%b0-5g/

javad ganji بازدید : 29 یکشنبه 14 دی 1399 نظرات (0)

اپل با معرفی پردازنده M1 موج قابل توجهی را در بازار تراشه ایجاد کرد اما ظاهرا برنامه‌های این شرکت به همینجا ختم نخواهد شد و قصد دارد با معرفی یک نسخه ۶۴ هسته‌ای رقبا را از میدان به در کند.

یکی از افشاگران دنیای فناوری با نام کاربری «LeaksApplePro» در توییتر که در زمینه خبرهای مربوط به اپل فعلیت دارد، مدعی شده که اپل سرگرم توسعه چیپست مبتنی بر ARM با ۶۴ هسته پردازشی است. این در حالی است که چیپست M1 فعلی با پرازنده ۸ هسته‌ای توانسته بسیاری از رقبای نامدار را از میدان به در کند و از اینرو اگر خبر این افشاگر درست از آب درآید، کار برای رقبای اپل بسیار سخت خواهد شد و کاربران مک‌ سیستم‌های به مراتب قدرتمندتر از نسخه‌های فعلی در اختیار خواهند داشت.

شاید خبر این افشاگر بسیار دور از ذهن به نظر برسد اما مدتی قبل بلومبرگ هم گفته بود که اپل برای دسکتاپ‌های سطح بالای خود سرگرم توسعه نسخه‌های دیگری از پردازنده‌های سری M است که در مدل‌های مختلف از ۲۰ یا ۳۲ هسته پردازشی برخوردار هستند. نسخه ۲۰ هسته‌ای این تراشه قدرتمند برخلاف آنچه در چیپست موبایل می‌بینیم، از ۱۶ هسته پر توان و ۴ هسته کم مصرف تشکیل شده است.

با توجه به این که اپل بازدهی چیپ های سفارشی را بهبود می‌بخشد، دیگر نیاز چندانی به استفاده از راهکارهای پیچیده و جاگیر برای دفع حرارت وجود نخواهد داشت و از اینرو نسخه بعدی مک پرو که در دست توسعه قرار دارد احتمالا از نظر ابعاد بسیار کوچکتر از ورک استیشن فعلی اپل خواهد بود.

LeaksApplePro در توییت خود از زمان معرفی پردازنده ۶۴ هسته‌ای یا محصولات مجهز به آن سخنی به میان نیاورده است. البته حتی در صورت که حرف‌های این افشاگر هم درست از آب درآید مشخص نیست اپل هیولایی با پردازنده ۶۴ هسته‌ای از سری M را دقیقا برای چه کسانی توسعه داده چرا که با توجه به قدرت خیره کننده این پردازنده، نسخه ۳۲ هسته‌ای آن هم از عهده هر کاری برخواهد آمد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/31/%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%a7-%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b1%d9%85-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%db%b6%db%b4-%d9%87%d8%b3/

javad ganji بازدید : 137 پنجشنبه 11 دی 1399 نظرات (0)

فیسبوک قصد دارد قابلیت‌های جدید به پیام رسان خود اضافه کند تا کاربران بتوانند مستقیما از طریق چت واتساپ کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنند.

در صورت توسعه قابلیت‌های خرید درون برنامه‌ای در اپلیکیشن پیام رسان فیسبوک، کاربران روش‌های متعددی برای خرید مستقیم محصولات در اختیار خواهند داشت.

در بیانیه شرکت در مورد جزئیات این قابلیت توضیحاتی ارائه شده و در ویدیوی تبلیغاتی نیز چگونگی فرآیند کار به نمایش گذاشته شده است. در ویدیو تبلیغاتی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از طریق پیام رسان واتساپ به صورت مستقیم خرید کرد.

فرآیند کار بدین شکل است که خریدار به ادمین فروشگاه مربوطه در واتساپ پیام می‌دهد و صاحب آن کسب و کار در پاسخ، کاتالوگ محصول را برای وی ارسال می‌کند. خریدار می‌تواند از لیست محصولات، کالای مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کرده و هزینه آن را نیز پرداخت کند.

 

 

 

واتساپ پیشتر گزینه کاتالوگ را به اپلیکیشن خود اضافه کرده بود که محدودیت‌هایی داشت. در نسخه بروزرسانی شده جدید، محدودیت‌های قبلی برداشته می‌شود.

این شبکه اجتماعی در تلاش است تا قابلیت‌های خرید درون برنامه‌ای را توسعه دهد. اخیرا سرویس «فروشگاه‌های فیسبوک« (Facebook Shops) راه اندازی شده تا صاحبان کسب و کار بتوانند کاتالوگ محصولات خود را ایجاد کرده و به کار خود از طریق فیسبوک و اینستاگرام ادامه دهند. به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد قابلیت‌های مشابه را در واتساپ نیز ادغام کند.

اوایل ساری جاری، فیسبوک، قابلیت «فیسبوک پی» (Facebook Pay) را در برزیل آزمایش کرد ولی مجبور شد به دلیل مشکلاتی که با بانک مرکزی برزیل داشت، برنامه را متوقف کند. فیس بوک اعلام کرده است که قصد دارد در آینده نزدیک امکان خرید از طریق چت واتساپ را دراختیار همه کاربران این شبکه اجتماعی قرار دهد. به علاوه، به نظر می‌رسد قرار است تراکنش‌های مالی در واتساپ از همین طریق انجام شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/10/23/%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be-%d8%a7%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d9%82%db%8c%d9%85-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%aa-%d8%b1%d8%a7-%d9%81/

javad ganji بازدید : 72 چهارشنبه 10 دی 1399 نظرات (0)

وقتی در گوگل پلی اپلیکیشن امنیتی را سرچ می‌کنید، تقریبا هر چیزی که به عنوان نتایج اولیه برایتان به نمایش در می‌آید اپلیکیشن‌های آنتی ویروس هستند. ولی آیا امروز و در حالی که راه نفوذ هکرها برای سرقت اطلاعات از همیشه بیشتر شده، وجود فقط یک آنتی ویروس برای می‌تواند به تنهایی ضامن امنیت گوشی‌ها باشد؟

قطعا اینطور نیست. امنیت یک دیوایس هوشمند بیش از آنکه آنتی ویروس تأمینش کند، در درجه اول به پیشگیری از خطر و هوشیاری شخص استفاده کننده بستگی دارد. این یعنی در کوچکترین کارها، حتی نصب اپلیکیشن‌ها هم باید دقت نظر کافی را داشته باشید.

در این مقاله شش اپلیکیشن امنیتی اندروید را به شما معرفی می‌کنیم که اگر چه آنتی ویرویس نیستند، ولی می‌توانند نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت دیوایس شما ایفا کنند. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با دیجیاتو همراه باشید.

1. AppLock

 

اپلیکیشن امنیتی اندروید
 

 

همه ما تصاویر و ویدیوهایی در گوشی‌هایمان داریم که دوست نداریم جز خودمان چشم کس دیگری به آن‌ها بیفتد. بهترین راه برای محافظت از این تصاویر استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که با رمزگذاری، این فایل‌ها را پنهان و از دسترس افراد سودجو دور می‌کنند.

اپلیکیشن AppLock به خاطر عملکرد آفلاین، یکی از امن‌ترین این اپلیکیشن‌هاست که به جز پنهان‌سازی تصاویر می‌تواند همین کار را برای اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی (مثل اپلیکیشن پیامک و تقویم و یادداشت‌برداری و ...) هم انجام بدهد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/08/16/%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/

javad ganji بازدید : 39 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)

مایکروسافت در همکاری با اینتل، AMD و کوالکام از چیپ امنیتی جدیدی به نام Pluton برای ارتقا امنیت کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرد.

مایکروسافت می‌گوید Pluton به شکل یکپارچه در پردازنده‌های آینده بکار گرفته خواهد شد و جایگزین چیپ امنیتی فعلی به نام Trusted Platform Module می‌شود. به گفته مایکروسافت، Pluton از همان فناوری‌های امنیتی بکار رفته برای محافظت از کنسول‌های Xbox استفاده می‌کند.

Pluton برای مسدود کردن نفوذ غیرقانونی به سخت افزار کامپیوتر و جلوگیری از سواستفاده هکرها از آسیب‌پذیری امنیتی پردازنده‌ها مثل Spectre و Meltdown طراحی شده است. مایکروسافت امیدوار است با استفاده از این چیپ در پردازنده‌های آینده به شکل یکپارچه، هک کردن کامپیوترهای ویندوزی را بسیار سخت‌تر کند. مایکروسافت اضافه می‌کند که قابلیت امنیتی «بیت‌لاکر» و Windows Hello در آینده از این چیپ استفاده خواهند کرد.

 

 

 

مایکروسافت می‌گوید ایکس‌باکس وان از چیپ امنیتی مشابه Pluton بهره می‌برد و همین مساله باعث شده تا هک کردن آن برای اجرای بازی‌های کپی غیرممکن شود. مایکروسافت می‌گوید با کسب تجربه از قابلیت‌های امنیتی ایکس باکس وان و همچنین همکاری با اینتل، چیپی برای PCها ساخته که می‌تواند مسیرهای نفوذ به سخت افزار را مسدود کند.

Pluton در واقع نسخه تکامل یافته چیپ امنیتی TPM است. مایکروسافت می‌گوید با بکارگیری این چیپ درون پردازنده می‌توان یک چیپ TPM بهتر، قوی‌تر، سریع‌تر و منسجم‌تر ساخت. مایکروسافت برای ساخت این چیپ با اینتل، AMD و کوالکام همکاری کرده و این یعنی امکان آپدیت کردن آن از طریق کلاود وجود دارد. مایکروسافت می‌گوید این چیپ ماهانه و از طریق برنامه پچ سه‌شنبه (Patch Tuesday) بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

مایکروسافت تاریخ عرضه دقیق چیپ Pluton را اعلام نکرده، ولی اینتل، AMD و کوالکام از حالا وعده بکارگیری آن در پردازنده‌های آینده را داده‌اند. مایکروسافت می‌گوید امکان درست کردن کامپیوترهای شخصی‌سازی شده با استفاده از این چیپ وجود دارد و از سازگاری آن با لینوکس در آینده خبر داده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/11/18/%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%da%86%db%8c%d9%be-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-pluton/

javad ganji بازدید : 32 دوشنبه 08 دی 1399 نظرات (0)

دو کمپانی مگنا اینترنشنال و ال جی اخیرا با انتشار بیانیه‌ای از تاسیس یک شرکت مشترک (Joint Venture) با نام LG Magna e-Powertrain خبر داده‌اند. این شرکت همانگونه که از نامش نیز پیداست، ماموریت تولید قطعات مهم و پرکاربرد در پیشرانه‌های الکتریکی را بر عهده خواهد داشت.

 

 

 

ال جی مگنا e-Powertrain با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری پایه‌گذاری شده و جولای سال آینده رسما شکل خواهد گرفت. 51 درصد از سهام این شرکت در اختیار طرف کره‌ای و 49 درصد در اختیار طرف کانادایی خواهد بود. موتورهای الکتریکی، اینورتر و شارژرهای یکپارچه برخی از محصولات این شرکت جدید را تشکیل خواهند داد. انتظار می‌رود با تجمیع این اجزا، ال جی مگنا e-Powertrain در زمینه اکسل‌های برقی (e-axle) نیز فعالیت کند.

 

 

 

بر اساس گفته‌های دو طرف، شرکت نوپای کره‌ای-کانادایی قدرت مگنا در زمینه ساخت پیشرانه‌های برقی و زنجیره تامین را با تخصص ال جی در حوزه توسعه اجزا و قطعات مخصوص موتورهای برقی و اینورتر ترکیب خواهد کرد.

آنطور که پایگاه خبری رویترز گزارش کرده مقر جوینت ونچر ال جی مگنا e-Powertrain در اینچئون کره جنوبی واقع شده و کارکنان آن علاوه‌بر این کشور، از بین مهندسان ایالات متحده و چین جذب خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود این شرکت در مجموع حدود 1,000 پرسنل، در هر سه کشور مذکور داشته باشد.

برای نهایی شدن ایجاد جوینت ونچر ال جی مگنا e-Powertrain، تنها یک گام دیگر باقی مانده و آن عبارت است از پاسخ مثبت سهامداران ال جی. سوامی کوتاگیری (Swamy Kotagiri) رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آتی شرکت مگنا همکاری با ال جی را با استراتژی‌های کمپانی در راستای برقی‌سازی و حمایت از خودروسازان مختلف دنیا از طریق تولید قطعات متنوع و با کیفیت، هم‌سو دانسته است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/27/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87%e2%80%8c%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-1-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%af%d9%84%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c-%d9%88-%d9%85%da%af/

javad ganji بازدید : 42 یکشنبه 07 دی 1399 نظرات (0)

انویدیا قرارداد جدیدی با سامسونگ برای تولید تراشه‌های ۸ نانومتری مورد استفاده در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 امضا کرده که احتمالا مشکلات مربوط به تاخیر در عرضه این محصولات را برطرف می‌کند.

انتظار می‌رود ارزش این قرارداد به چندین میلیارد دلار برسد. در حالی که این قرارداد چیپ‌های زیادی در اختیار انویدیا قرار می‌دهد، در گزارش اخیر اشاره‌ای به نوع آن‌ها نشده و بنابراین شاید در کارت گرافیکی مانند RTX 3080 مورد استفاده قرار نگیرند.

در حالی که انویدیا با تقاضای بالایی برای کارت‌های گرافیک سری RTX 30 روبه‌رو شده، شاید قرارداد آن با سامسونگ مربوط به نسل جدید آن‌ها شامل RTX 3080 Ti یا نسخه مخصوص لپ‌تاپ‌های این سری از کارت‌های گرافیک باشد.

در حال حاضر انویدیا و سامسونگ درباره چنین قراردادی بیانیه‌ای رسمی منتشر نکرده‌اند، بنابراین نمی‌توان با اطمینان درباره تقاضاهای انویدیا صحبت کرد. با این حال می‌دانیم نسخه جدیدتر کارت‌های گرافیک سری RTX 30 و همچنین نسخه مخصوص لپ‌تاپ آن‌ها در آینده از راه می‌رسند.

 

کارت‌های گرافیک سری RTX 30
 

 

این احتمال وجود دارد که انویدیا برای اینکه با مشکلات مربوط به کارت‌های گرافیک کنونی خود در نسل آینده مواجه نشود، تصمیم گرفته به سراغ سامسونگ برود تا تولید آن‌ها کافی باشد و بتواند پاسخگوی تقاضاها باشد.

قرارداد جدید یک خبر خوب برای انویدیا محسوب می‌شود و می‌تواند سهم خود را در بازار افزایش دهد که به ضرر AMD خواهد بود. TSMC با سفارش‌های زیادی از سوی شرکت‌های مختلف از جمله AMD مواجه شده، بنابراین احتمالا نمی‌تواند تراشه‌های بیشتری تولید کند و در صورت افزایش تقاضا، با کمبود قطعات در بازار روبه‌رو می‌شویم.

با توجه به این موارد شاید انویدیا بتواند با همکاری سامسونگ کارت‌های گرافیک سری RTX 30 بیشتری نسبت به کارت‌های گرافیک «Big Navi» شرکت AMD وارد بازار کند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که طبق گزارش‌ها، کمبود چیپ در جهان می‌تواند مشکلات زیادی برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی و حتی خودروها ایجاد کند، بنابراین شاید قرارداد جدید هم مانع از تاخیر در عرضه کارت‌های گرافیک نشود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/21/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%d8%b3%d8%b1%db%8c-rtx-30-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af

javad ganji بازدید : 33 شنبه 06 دی 1399 نظرات (0)

شاید بیشترین محبوبیت واقعیت افزوده بین مردم در گرو خدماتش به حوزه سرگرمی بوده، ولی نمی‌شود کاربردهای این تکنولوژی در کارهای جدی را هم نادیده گرفت. حتما می‌دانید که «اندازه‌گیری» یکی از کاربردهای بسیار عالی این تکنولوژیست که به لطف پشتیبانی کامل اندروید و iOS حالا به یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن‌های این دو پلتفرم تبدیل شده.

یکی از این اپ‌ها که استفاده بسیار درست و دقیقی از AR برای اندازه‌گیری کرده AR Plan 3D است که در این مقاله با آن آشنا می‌شویم. با داشتن این اپلیکیشن می‌توانید متر را کنار بگذارید، چرا که با اندازه‌گیری دقیق از طریق دوربین گوشی می‌تواند اشیاء مختلف و مکان‌ها (به خصوص فضاهای داخلی آپارتمانی) را به طور دقیق برایتان اندازه‌گیری کند.

از این بهتر، دقیقا در همان لحظه اندازه‌گیری، پلن دو بعدی فضا را هم برایتان ترسیم می‌کند تا در نهایت بتوانید پلن سه بعدی را هم تحویل بگیرید.

 

AR Plan 3D
 

 

دقت اپلیکیشن مطمئنا حیرت‌زده‌تان می‌کند. البته باید به کالیبراسیون دوربین هم توجه داشته باشید. این ویژگی جذاب AR Plan 3D، یعنی متر کردن یک مکان و تبدیل داده‌ها به نقشه‌های دو بعدی و سه بعدی بیشتر از همه برای افرادی کاربرد دارد که قصد بازسازی یک آپارتمان را دارند.

حالا فکر کنید با اندازه‌گیری و گرفتن نقشه از AR Plan 3D چقدر زمان صرفه‌جویی می‌شود و کار جلو می‌افتد. ویژگی‌های دیگر این اپلیکیشن هم جالب توجه هستند. به طور مثال، به غیر از متراژ می‌توانید محیط و ارتفاع اتاق را هم در دو واحد متریک یا امپریال اندازه‌گیری کنید که اطلاعاتش در لحظه به شما داده می‌شوند.

اندازه‌گیری در و پنجره‌ها، تخمین مصالح مورد نیاز برای ساخت و بازسازی یک فضا و در نهایت اشتراک‌گذاری خروجی‌های قابل ویرایش از دیگر قابلیت‌های فوق‌العاده این اپ هستند که آن را به محصولی ارزشمند تبدیل کرده‌اند.

AR Plan 3D به صورت رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای منتشر شده، و روی دو پلتفرم آی او اس و اندروید می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اما باید توجه کنید که در نسخه رایگان امکان دانلود نقشه‌های ترسیم شده را ندارید و برای این کار باید حق اشتراک بپردازید.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/12/16/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%be-ar-plan-3d%d8%9b-%d8%aa%d8%b1%d8%b3%db%8c%d9%85-%d9%86%d9%82%d8%b4%d9%87-%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d9%88/

javad ganji بازدید : 37 سه شنبه 02 دی 1399 نظرات (0)

در مقاله قبل به آفرینش جهان اشاره شد، حال ببینیم که جهان پس ار انفجار بزرگ چگونه دچار تحول شده است؟

 

جهان پس از انفجار بزرگ

 

بلافاصله بعد از لحظه انفجار، ذرات بسیار ریزی که در ادامه به خصوصیات آن ها اشاره خواهیم کرد، مانند پروتون و پاد پروتون، نوترون و پاد نوترون، تحت تأثیر فوتون های بسیار پر انرژی، همدیگر را نابود کرده و با این کار، فوتون های بیش تری وارد صحنه نبرد می شوند!

 

جهان پس از انفجار بزرگ
فوتون:

فوتون ها تولید کننده نیروهای الکترومغناطیسی اند. آن ها به شکل موج به حرکت در می آیند و به صورت ذره به مقصد می رسند (دو گانگی موج – ذره). فوتون،" کوانتوم" یا واحد تشکیل دهنده پرتوهای الکترومغناطیسی از جمله نور، است.

 

هر چه انرژی یک فوتون زیاد شود، طول موج آن کوتاه تر می شود؛ به عنوان مثال اگر یک قطعه آهن را حرارت دهیم، رنگ آن از قرمز به سمت زرد شدن و در نهایت آبی شدن می رود؛ یعنی ابتدا فوتون های قرمز، بعد نارنجی، زرد، سبز، آبی و ... از آن ساتع می شوند و می دانیم که طول موج رنگ قرمز، بلند تر از نارنجی و طول موج آبی، کوتاه تر از سبز است.

 

جهان پس از انفجار بزرگ
 

 

جهان پس از انفجار بزرگ

 

حال به ادامه بحث خود، یعنی لحظات بعد از انفجار برمی گردیم:

یک دقیقه بعد از انفجار، فوتون هایی که انرژی آن ها نسبت به لحظات قبل تر، کم تر شده است، وظیفه دیگری به عهده می گیرند؛ یعنی با تأثیر روی نوترون ها، آن ها را به پروتون و الکترون تبدیل می کنند. این واکنش را"نابودی ذره بتا" می نامند:

جهان پس از انفجار بزرگ
 

 

به همین دلیل، مقدار نوترون کاهش پیدا می کند.
 
جهان پس از انفجار بزرگ

بعد از گذشت ٣ تا ٤ دقیقه، دمای جهان به حدود یک میلیارد درجه سانتی گراد می رسد. اما همین دما برای ترکیب دو عدد پروتون و دو عدد نوترون کافی است تا یک هسته آلفا یا هلیوم به وجود بیاید. در این جا به دلیل کمبود اولیه نوترون در طبیعت است که ترکیب این لحظه جهان را ٧٤ درصد هیدروژن و ٢٦ درصد هلیوم تشکیل می دهد؛ زیرا برای تشکیل هسته هلیوم، نوترون لازم است.

 

در ادامه ماجرا، جهان در حال گسترش بوده و صدها هزار سال از تشکیل هسته های هلیوم و هیدروژن که هر دو دارای بارهای مثبت اند، گذشته است؛ ولی هنوز هم الکترون ها به علت دمای فوق العاده زیاد نمی توانند به نوکلئون ها (پروتون ها و نوترون ها) متصل شده و ذره یا اتم خنثی را تشکیل دهند.

به همین دلیل، الکترون ها آزادانه در میان نوکلئون ها  حرکت کرده و  محیطی را که "پلاسما" نامیده می شود، به وجود می آورند. در پلاسما تمام ذرات ریز باردار (الکترون ها و نوکلئون ها) با پرتوهای الکترومغناطیسی، بر هم کنش می کنند و فوتون ها به شدت با این ذرات باردار برخورد کرده و به رقص زیگزاگی خود ادامه می دهند.

 

 

جهان پس از انفجار بزرگ

 

 

 

بعد از نیم میلیون سال، دمای جهان به ٦ هزار درجه سانتی گراد یعنی دمای فعلی سطح خورشید می رسد.

در این گرما، الکترون ها می توانند به نوکلئون ها وصل شده و اتم های خنثی به سختی می توانند با پرتوهای الکترومغناطیسی واکنش نشان دهند و جهان نیز به اندازه کافی گسترش یافته و منبسط شده است. در این حالت، جهان ناگهان شفاف می شود و میلیاردها میلیارد فوتونی که از گلوله آتشین اولیه (انفجار بزرگ) به اطراف فوران کرده اند، بدون هیچ مانعی به تمام اطراف پراکنده می شوند.

 

 

حدود ٥ میلیارد سال دیگر بعد از انفجار بزرگ، پرتوهای الکترومغناطیسی پر انرژی (فوتون های پر انرژی) دیگر مانع کار اتم ها و برخوردهای آن ها نمی شوند؛ بنابراین اتم ها به دور یکدیگر جمع شده و ابرهای گازی ایجاد می کنند.

ابرهای گازی تحت تأثیر نیروی جاذبه در حال افزایش خود، بیش تر و بیش تر به هم فشرده شده و ستارگان اولیه، کهکشان ها، خوشه ها و ابرخوشه های کهکشانی را به وجود آوردند.

 

جهان پس از انفجار بزرگ
 

 

پس از ده میلیارد سال، از درون یکی از کهکشان های جهان که ما آن را کهکشان راه شیری می نامیم، منظومه شمسی در حال شکل گیری است، اما پنج میلیارد سال دیگر هم زمان لازم است تا سیاره ای مانند زمین، شکل گیرد و مسکن و محل آرامش ما انسان ها شود!
جهان پس از انفجار بزرگ

کهکشان راه شیری

 

در مطلب بعدی با ذرات بنیادی طبیعت آشنا خواهیم شد. این مطلب را نیز حتما ببینید.

منبع:

https://article.tebyan.net/206240/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF

javad ganji بازدید : 39 جمعه 28 آذر 1399 نظرات (0)

قلب یک عضو منحصر به‌فرد است که هم دارای عضله و هم دارای بافت‌های عصبی می‌باشد. وظیفه قلب به‌عنوان عضوی از سیستم قلبی عروقی، پمپ خون به درون سلول‌ها و بافت‌های بدن است. آیا می‌دانستید که قلب حتی اگر درون بدن نباشد، می‌تواند به تپیدن ادامه دهد؟ در اینجا با ۱۰ واقعیت اسرار آمیز درباره قلب‌ آشنا خواهید شد.

۱- قلب شما در روز حدود ۱۰۰٫۰۰۰ بار می‌زند

در افراد جوان، ضربان قلب در هر دقیقه بین ۷۰ بار در حالت استراحت تا ۲۰۰ بار در حالت ورزش می‌باشد. در هفتاد سالگی، تعداد ضربان قلب‌تان بیش‌ از دو میلیارد بار خواهد بود.

۲- قلب‌تان در دقیقه چیزی حدود ۵ لیتر خون پمپاژ می‌کند

در زمان استراحت، قلب تقریباً ۵ لیتر خون در دقیقه پمپ می‌کند. خون طی ۲۰ ثانیه در تمام سیستم عروق خونی گردش می‌کند. در یک روز، قلب حدود ۱۰ هزار لیتر خون را در هزاران کیلومتر رگ به‌ گردش در می‌آورد.

۳- قلب‌تان ۳ تا ۴ هفته پس از لقاح، شروع به تپیدن می‌کند

قلب انسان چند هفته پس از رخ دادن لقاح، شروع به زدن می‌کند. در چهار هفتگی، قلب بین ۱۰۵ تا ۱۲۰ بار در دقیقه می‌زند.

۴- تپش قلب یک زوج شبیه به هم است

طی مطالعه دیویس در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده شد که سرعت تنفس و ضربان قلب زوجین با هم هماهنگ است. در این مطالعه، درحالی که زوج‌‌ها تمریناتی را بدون صحبت کردن با هم و لمس کردن هم انجام می‌دادند، مانیتوری ضربان قلب و سرعت تنفس‌شان را ثبت می‌کرد. ضربان قلب و سرعت تنفس زوج‌ها با هم هماهنگی داشت که نشان می‌دهد رابطۀ رمانتیک در سطح فیزیولوژیک نیز معنا دارد.

۵- دریچه‌های قلب صدای قلب را تولید می‌کنند

طی انقباض دهلیز و بطن‌ها، بسته شدن دریچه‌ها صدای تاپ تاپ قلب را تولید می‌کند.

۶- قلب در صورت جدا شدن از بدن‌تان نیز به تپیدن ادامه می‌دهد

بر خلاف سایر عضلات، انقباضات قلب توسط مغز تنظیم نمی‌شود. تکانه‌های الکتریکی ایجاد‌ شده توسط گره‌های قلبی، باعث ضربان قلب هستند. قلب‌تان تا زمانی که انرژی و اکسیژن کافی دارد، خارج از بدن نیز به تپیدن ادامه می‌دهد.

۷- گروه خونی با بیماری قلبی در ارتباط است

محققان دریافته‌اند که نوع خونی که دارید، می‌تواند شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار دهد. طی تحقیقی که در یک مجله مشهور علمی چاپ شد، افراد دارای گروه خونی AB در معرض بالاترین خطر برای ابتلا به بیماری قلبی قرار داشتند. دارندگان گروه‌های خونی نوع B و نوع A به‌ ترتیب در رده‌های بعدی قرار داشتند. گروه خونی نوع O در معرض کم‌ترین خطر بودند. دلیل این تفاوت هنوز مشخص نیست اما گروه خونی AB با التهاب در ارتباط بوده و گروه خونی نوع A سطوح نوع خاصی از کلسترول را بالا می‌برد.

منبع:

http://www.irantahgig.ir/?p=46714

javad ganji بازدید : 28 جمعه 28 آذر 1399 نظرات (0)

متأسفاته جهان در حال مرگ تدریجی است. تقریباً ۲۰ سال است که دانشمندان متوجه شده‌اند که جهان و هر آن‌چه در آن است، در حال مرگ می‌باشد. انرژی کلی جهان به‌آرامی به سمت پایانی اجتناب ناپذیر در حال حرکت است. در حال حاضر، پژوهش‌های جدید از این تئوری حمایت می‌کنند و نگاه دقیق‌تری به کاهش انرژِی کلی دارند. اخیراً یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران یافته‌هایی از پروژه مطالعاتی به نام GAMA در کنفرانس بین‌المللی اتحادیۀ نجوم در هاوایی ارائه دادند که نشان می‌دهد خروجی انرژی حال حاضر در بیش از ۲۰۰ هزار کهکشان تنها حدود نیمی از انرژی موجود در ۲ میلیارد سال پیش می‌باشد.

جهان در حال مرگ است

از نظر محقق اصلی پروژۀ مطالعاتی GAMA، سیمون درایوِر، از مرکز بین‌المللی پژوهش رادیو نجوم، در این پروژه تا حد ممکن از تلسکوپ‌های فضایی و زمینی استفاده شد. آن‌ها همۀ ۲۰۰ هزار کهکشان در طول موج ۲۱ از اشعۀ ماوراء بنفش تا مادون قرمز را اندازه‌گیری کردند که این مطالعه را تبدیل به بزرگ‌ترین آمایش چند طول‌ موجی نمود. مطالعۀ پروژۀ GAMA همۀ انرژی تولید شده در حجم زیادی از فضا را در حال حاضر و زمان‌های مختلف گذشته، اندازه‌گیری، طرح‌بندی و مدل‌سازی می‌کند. آن‌چه را که آن‌ها اندازه می‌گیرند نور ساطع‌شده‌ای است که ستارگان تبدیل به انرژی می‌کنند. پژوهشگران عقیده دارند که نور ستارگان در حال از بین رفتن است، به عبارت ساده‌تر، سوخت ستارگان در حال مصرف و تمام شدن است و جهان در حال مرگ است.

طبق گفتۀ جو لیسک از دانشگاه هامبورگ و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی، وقتی‌که همۀ سوخت‌ها در دنیا تمام شده باشند، ستاره‌ها می‌میرند، مثل خاموش شدن آتش، و سپس خاکسترهایی گداخته باقی می‌مانند و در نهایت نیز سرد می‌شوند. البته در مقیاس انسانی، نیازی به وحشت وجود ندارد. چرا که این مرگ شاید چند میلیارد سال زمان ببرد. دانشمندان معتقدند که جهان چند میلیارد سال وجود داشته است و کاملاٌ سالمند است. دکتر سیمون درایور با لحنی افسرده می‌گوید: جهان اساساً بر روی مبل نشسته است، یک پتو بر روی خود کشیده و به آرامی در حال فرو رفتن در خوابی ابدی است.

منبع:

http://www.irantahgig.ir/?p=46610

javad ganji بازدید : 35 جمعه 28 آذر 1399 نظرات (0)

در مطالب پیشین با ده هواپیمای برتر جهان و ده تانک قدرتمند دنیا آشنا شدیم و امروز می‌خواهیم بدانیم که بهترین ناو هواپیما بر جهان کدام است و چرا؟ ۱۰ ناو هواپیمابری که در اینجا انتخاب شده‌اند بر اساس امتیازاتی چون اندازه، میزان قدرت حمل بار و سلاح‌های دفاعی و تهاجمی دسته‌بندی شده‌اند. این لیست شامل ناو‌های هواپیمابر نیز می‌شود که در حال حاضر در مرحله ی ساخت قرار داشته و تا چند سال آینده به خدمت گرفته نخواهند شد.

ده ناو هواپیمابر برتر دنیا

۱- ناو هواپیمابر مدل فورد کلاس (ایالات متحده)

ناو هواپیمابر مدل فورد کلاس (ایالات متحده)

میزان قدرت حمل بار: ۱۰۰۰۰۰ تن

طول: ۳۳۵ متر

قابلیت حمل هواپیما: ۸۵ هواپیما

مدل فورد کلاس جانشینی برای ناوهای هواپیما بر نیمیتز کلاس است. انتظار می‌رود اولین تولید این مدل در سال ۲۰۱۵ در نیروی دریایی آمریکا بکار گرفته شود. همچنین انتظار می‌رود که تعداد ۹ یا ۱۰ عدد از این ناوها به زودی ساخته شود که می‌توان گفت بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ناو جنگی تاریخ خواهد بود. این ناوها جایگزین مدل نیمیتز و در حقیقت مدل ارتقاء یافته نیمیتز کلاس می‌باشد. مدل فورد نقطه اتکای قدرت نیروی دریایی ایلات متحده در قرن ۲۱ به شمار می‌رود.

طراحی اسکلت فورد شبیه به نیمیتز کلاس است با این تفاوت که ناوهای هواپیمابر جدید دارای بدنه‌ای کوچک‌تر، بازطراحی شده و پل‌های فرماندهی مخفی بیشتری هستند. این مدل جدید از همان قدرت حمل بار قبلی برخوردار بوده با این تفاوت که مجهز به سیستم‌های موثر‌تر و خودکارتر می‌باشد. هر کدام از این کشتی‌ها توانایی حمل ۸۵ هواپیما با بال ثابت، هواپیمای V/STOL، هلیکوپتر و یا وسایل هوایی دیگر را دارا هستند. ایالات متحده می‌تواند با استفاده از این ناو‌های هواپیما بر هم چنان صاحب عنوان بی‌رقیب‌ترین نیروی دریایی دنیا در قرن ۲۱ باشد. سلاح‌های دفاعی مدل فورد شامل دو پرتاب کننده با ۱۶ موشک دریایی “اسپارو” بوده که در مقابل حملات موشک‌های ضد ناو با قابلیت مانور پذیری و سرعت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم چنین ۲ پرتاب کننده موشک که در مقابل موشک‌های ضد ناو به کار گرفته می‌شوند. علاوه بر آن ۴ اسلحه ۲۰ میلیمتری نیز در آن تعبیه گردیده است.

منبع:

http://www.irantahgig.ir/?p=40455

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 919
  • بازدید کلی : 4,546